Pomoz opylovačům

Co všechno by se stalo, kdyby najednou zmizeli všichni opylovači?

Nejen, že bychom se museli obejít bez ovoce a medu, ale také by vymřelo mnoho rostlin a živočichů. Proměnilo by to celou naši krajinu k nepoznání. Opylovači jsou klíčoví pro náš ekosystém. V rámci programu Build the Change se s žáky vydáme na fascinující cestu, abychom společně objevili, proč jsou opylovači tak důležití a jakým způsobem je ovlivňuje změna klimatu.

Můžeme jim ale nějak pomoci? Určitě ano!

Věříme, že právě děti mají nekonečnou fantazii a kreativitu, která může změnit svět. Pomocí LEGO kostiček se pustíme do zábavných výzev, které dětem umožní přemýšlet o tom, jak opylovačům pomoci. Co takhle vymyslet nový způsob opylování, postavit skládací úl nebo navrhnout nové technologie, které je budou chránit? Fantazii se meze nekladou!
Připojte se k nám a pomozte svým žákům objevit svět opylovačů a rozvíjet jejich kreativní myšlení, které může mít skutečný dopad na naši planetu!

Očekávané výsledky učení:

Hlavní cíle

  • CJS-CJS-001-ZV5-003 Uvede příklady dokládající, že člověk, společnost a příroda se navzájem ovlivňují, že každý může svým chováním působit na životní prostředí.
  • UAK-VFV-001-ZV5-002 Vyjadřuje výtvarnými prostředky vjemy, pocity, prožitky, myšlenky, představy a zkušenosti a realizuje svůj tvůrčí záměr.
  • UAK-VFV-001-ZV5-003 Reaguje na svou tvorbu i tvorbu ostatních prostřednictvím slova, pohybu, zvuku či jiných nonverbálních prostředků a sdílí ji s ostatními.

Vedlejší cíle

  • JJK-CJL-001-ZV5-001 V mluvené komunikaci používá osvojené jazykové prostředky vzhledem ke svému komunikačnímu záměru a dané komunikační situaci.
  • CJS-CJS-004-ZV5-017 Porovná jednotlivé organismy z hlediska jejich podobných a odlišných znaků a vzájemné příbuznosti.
  • CJS-CJS-004-ZV5-018 Oceňuje rozmanitost přírody a způsobů jejího poznávání na základě reflexe společně prožité výukové zkušenosti.
  • CSP-OSV-002-ZV5-003 Zapojuje se do interakce ve skupině, rozpoznává svůj přínos a přínos druhých ve skupinové činnosti.
  • CSP-TCH-003-ZV5-003 Provádí jednoduché konstrukční činnosti s návodem i bez návodu.
  • PTU-000-000-ZV5-001 Navrhne, jak by v budoucnosti mělo vypadat místo, kde žije, a jak by takový vývoj mohl podpořit.
  • PTU-000-000-ZV5-003 Vyhodnotí, jaké dopady má jeho chování na udržitelný život, a navrhne, v jakých oblastech by mohl dosáhnout zlepšení situace.