Postav hravé město
Co kdyby se naše město proměnilo v obrovské hřiště plné zábavy?
Představte si, že každá ulice, každé náměstí a každý kousek Vašeho města může být místem pro hru a dobrodružství! Během workshopu se podíváme na to, jak můžeme využít místa, která už ve Vašem městě existují, a proměnit je v něco hravého!
Víte, že třeba v San Franciscu mají schody, které hrají jako klavír, když po nich jdete? Nebo že v Miláně jsou náměstí barevná, aby nepůsobila nudně? V rámci programu Build the Change se pustíme do výzvy, která bude měnit náš pohled na město. Věříme, že právě žáci nás mohou inspirovat svou nekonečnou fantazií a spoustou skvělých nápadů, jak udělat město ještě lepší a hravější.
Pomocí LEGO kostiček budou žáci vymýšlet a stavět řešení, která přinesou hru a radost do ulic. Co takhle předělat semafory, aby ukazovaly legrační piktogramy, vytvořit barevné přechody pro chodce, které budou jako duha, nebo navrhnout hřiště, kde si každý najde to své? Fantazii se meze nekladou!
Každý nápad je důležitý a může pomoci vytvořit město, které je nejen funkční, ale hlavně plné hry pro všechny. Připojte se k nám a pomozte nám objevit, jak může být Vaše město hravé a plné radosti! Pojďme společně tvořit svět plný hry!
Aktivity v průběhu workshopu
Interaktivní objevování: Během teoretické části se žáci aktivně zapojí do diskuze s lektorem, mohou klást otázky a sdílet své nápady.
Kreativní LEGO výzva: Žáci se pustí do praktického tvoření z LEGO kostiček, kde si postaví vlastní modely změny města, ve kterém žijí.
Prezentace a inspirace: Žáci budou mít příležitost sdílet a komentovat svá jedinečná díla a vzájemně se inspirovat.
Klíčové kompetence
Klíčová kompetence k podnikavosti a pracovní
Klíčová kompetence komunikační
Klíčová kompetence k občanství a udržitelnosti
Vzdělávací oblasti a obory
Člověk a jeho svět (Místo, kde žijeme)
Umění a kultura (Výtvarná a filmová výchova)
Jazyk a jazyková komunikace (Český jazyk a literatura)
Člověk, jeho osobnost a svět práce (Osobnostní a sociální výchova; Polytechnická výchova a praktické činnosti)
Průřezové téma
Udržitelné prostředí
Očekávané výsledky učení
Hlavní cíle
PTU-000-000-ZV5-001 Navrhne, jak by v budoucnosti mělo vypadat místo, kde žije, a jak by takový vývoj mohl podpořit.
UAK-VFV-001-ZV5-002 Vyjadřuje výtvarnými prostředky vjemy, pocity, prožitky, myšlenky, představy a zkušenosti a realizuje svůj tvůrčí záměr.
UAK-VFV-001-ZV5-003 Reaguje na svou tvorbu i tvorbu ostatních prostřednictvím slova, pohybu, zvuku či jiných nonverbálních prostředků a sdílí ji s ostatními.
Vedlejší cíle
JJK-CJL-001-ZV5-001 V mluvené komunikaci používá osvojené jazykové prostředky vzhledem ke svému komunikačnímu záměru a dané komunikační situaci.
CSP-OSV-002-ZV5-003 Zapojuje se do interakce ve skupině, rozpoznává svůj přínos a přínos druhých ve skupinové činnosti.
CSP-TCH-003-ZV5-003 Provádí jednoduché konstrukční činnosti s návodem i bez návodu.
PTU-000-000-ZV5-003 Vyhodnotí, jaké dopady má jeho chování na udržitelný život, a navrhne, v jakých oblastech by mohl dosáhnout zlepšení situace.
CJS-CJS-001-ZV5-003 Uvede příklady dokládající, že člověk, společnost a příroda se navzájem ovlivňují, že každý může svým chováním působit na životní prostředí.