Ptáci v nesnázích: Vliv člověka
Jste připraveni odhalit, jak se ptáci přizpůsobují životu kolem nás?
Na planetě existuje obrovské množství druhů ptáků, kteří se adaptovali na své životní prostředí – např. velikostí, barvou, zobákem nebo nohama. Jenže dokáží se ptáci vyrovnat s neustálou změnou životního prostředí?
Život ptáků není vždycky jednoduchý. My, lidé, někdy nevědomky děláme věci, které jim ubližují – kácíme lesy, znečišťujeme vodu a vzduch a naše města jsou plná hluku a světel, které je matou. Dokonce i odpadky mohou být pro ptáky nebezpečím. Ale nebojte se, můžeme jim pomoci! Věříme, že žáci mají nekonečnou fantazii a kreativitu, která může změnit svět.
V rámci programu Build the Change se i pomocí LEGO kostiček pustíme do výzev, díky kterým si lépe představíme adaptaci a budeme vymýšlet a stavět řešení, která pomohou ptákům žít lépe a bezpečněji. Co takhle navrhnout přírodní rezervaci nebo vymyslet nové technologie, které ochrání ptáky před nebezpečím v našich městech? Fantazii se meze nekladou!
Připojte se k nám a objevte fascinující svět ptáků. Každý nápad se počítá a může mít skutečný dopad na naši planetu! Pojďme společně tvořit lepší svět pro všechny!
Život ptáků není vždycky jednoduchý. My, lidé, někdy nevědomky děláme věci, které jim ubližují – kácíme lesy, znečišťujeme vodu a vzduch a naše města jsou plná hluku a světel, které je matou. Dokonce i odpadky mohou být pro ptáky nebezpečím. Ale nebojte se, můžeme jim pomoci! Věříme, že žáci mají nekonečnou fantazii a kreativitu, která může změnit svět.
V rámci programu Build the Change se i pomocí LEGO kostiček pustíme do výzev, díky kterým si lépe představíme adaptaci a budeme vymýšlet a stavět řešení, která pomohou ptákům žít lépe a bezpečněji. Co takhle navrhnout přírodní rezervaci nebo vymyslet nové technologie, které ochrání ptáky před nebezpečím v našich městech? Fantazii se meze nekladou!
Připojte se k nám a objevte fascinující svět ptáků. Každý nápad se počítá a může mít skutečný dopad na naši planetu! Pojďme společně tvořit lepší svět pro všechny!
Aktivity v průběhu workshopu
Interaktivní objevování: Během teoretické části se žáci aktivně zapojí do diskuze s lektorem, mohou klást otázky a sdílet své nápady.
Kreativní LEGO výzva: Žáci se pustí do praktického tvoření z LEGO kostiček, kde si postaví vlastní modely ptáků a vymyslí nová, inovativní řešení pro jejich ochranu a podporu.
Prezentace a inspirace: Žáci budou mít příležitost sdílet a komentovat svá jedinečná díla a vzájemně se inspirovat.
Klíčové kompetence
Klíčová kompetence k podnikavosti a pracovní
Klíčová kompetence komunikační
Klíčová kompetence k občanství a udržitelnosti
Vzdělávací oblasti
Člověk a jeho svět (Místo, kde žijeme; Rozmanitost přírody)
Umění a kultura (Výtvarná a filmová výchova)
Umění a kultura (Výtvarná a filmová výchova)
Jazyk a jazyková komunikace (Český jazyk a literatura)
Člověk, jeho osobnost a svět práce (Osobnostní a sociální výchova; Polytechnická výchova a praktické činnosti)
Průřezové téma
Udržitelné prostředí
Očekávané výsledky učení
Hlavní cíle
CJS-CJS-001-ZV5-003 Uvede příklady dokládající, že člověk, společnost a příroda se navzájem ovlivňují, že každý může svým chováním působit na životní prostředí.
CJS-CJS-004-ZV5-017 Porovná jednotlivé organismy z hlediska jejich podobných a odlišných znaků a vzájemné příbuznosti.
CJS-CJS-004-ZV5-017 Porovná jednotlivé organismy z hlediska jejich podobných a odlišných znaků a vzájemné příbuznosti.
UAK-VFV-001-ZV5-002 Vyjadřuje výtvarnými prostředky vjemy, pocity, prožitky, myšlenky, představy a zkušenosti a realizuje svůj tvůrčí záměr.
UAK-VFV-001-ZV5-003 Reaguje na svou tvorbu i tvorbu ostatních prostřednictvím slova, pohybu, zvuku či jiných nonverbálních prostředků a sdílí ji s ostatními.
- CJS-CJS-001-ZV5-003 Uvede příklady dokládající, že člověk, společnost a příroda se navzájem ovlivňují, že každý může svým chováním působit na životní prostředí.
- UAK-VFV-001-ZV5-002 Vyjadřuje výtvarnými prostředky vjemy, pocity, prožitky, myšlenky, představy a zkušenosti a realizuje svůj tvůrčí záměr.
- UAK-VFV-001-ZV5-003 Reaguje na svou tvorbu i tvorbu ostatních prostřednictvím slova, pohybu, zvuku či jiných nonverbálních prostředků a sdílí ji s ostatními.
Vedlejší cíle
JJK-CJL-001-ZV5-001 V mluvené komunikaci používá osvojené jazykové prostředky vzhledem ke svému komunikačnímu záměru a dané komunikační situaci.
CJS-CJS-004-ZV5-018 Oceňuje rozmanitost přírody a způsobů jejího poznávání na základě reflexe společně prožité výukové zkušenosti.
CSP-OSV-002-ZV5-003 Zapojuje se do interakce ve skupině, rozpoznává svůj přínos a přínos druhých ve skupinové činnosti.
CSP-TCH-003-ZV5-003 Provádí jednoduché konstrukční činnosti s návodem i bez návodu.
PTU-000-000-ZV5-001 Navrhne, jak by v budoucnosti mělo vypadat místo, kde žije, a jak by takový vývoj mohl podpořit.
PTU-000-000-ZV5-003 Vyhodnotí, jaké dopady má jeho chování na udržitelný život, a navrhne, v jakých oblastech by mohl dosáhnout zlepšení situace.
- JJK-CJL-001-ZV5-001 V mluvené komunikaci používá osvojené jazykové prostředky vzhledem ke svému komunikačnímu záměru a dané komunikační situaci.
- CJS-CJS-004-ZV5-017 Porovná jednotlivé organismy z hlediska jejich podobných a odlišných znaků a vzájemné příbuznosti.
- CJS-CJS-004-ZV5-018 Oceňuje rozmanitost přírody a způsobů jejího poznávání na základě reflexe společně prožité výukové zkušenosti.
- CSP-OSV-002-ZV5-003 Zapojuje se do interakce ve skupině, rozpoznává svůj přínos a přínos druhých ve skupinové činnosti.
- CSP-TCH-003-ZV5-003 Provádí jednoduché konstrukční činnosti s návodem i bez návodu.
- PTU-000-000-ZV5-001 Navrhne, jak by v budoucnosti mělo vypadat místo, kde žije, a jak by takový vývoj mohl podpořit.
- PTU-000-000-ZV5-003 Vyhodnotí, jaké dopady má jeho chování na udržitelný život, a navrhne, v jakých oblastech by mohl dosáhnout zlepšení situace.